24 januari 2010

Vilken underbar lördag...


 ...jag hade igår. Solen strålade från en klarblå himmel vilket får mig att må jätte bra. Upp tidigt i ottan och hade hela dagen på mig att förbereda inför kvällen. Städade och fick fint i hemmet, lagade mat och efterrätt, dukade, hann med att vara ute en sväng, föräldrarmöte med fotbollen, läsa i min bok. Ja, alla ingredienser för en bra dag fanns med.
Vi var en familj "kort" på kvällen men det lät ändå som en hel hjord av elefanter på övervåningen... Vi hann med att avverka många olika samtals ämnen och klockan hann bli mycket innan pojkarna kom ner och hade John Blund i ögonen. Gästerna var mätta och belåtna efter en god "Indisk Gryta" med en mängd olika tillbehör. Vi har alltid lika trevligt och jag ser redan framemot nästa träff som vi bestämde skulle vara hemma hos den familjen som var sjuka idag...hahaha - så går det när man är borta... ;-))

3 kommentarer:

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina