27 januari 2010

Är det någon...

...som har missat att det snöar ute? I Skåne yr snön runt hela tiden och ligger absolut inte stilla på marken. Problemet som vi Skåningar har är att vägarna blåser igen på noll tid eftersom det inte finns några träd eller buskage som stoppar upp snöns framfart. Man ser helt enkelt inte vägen och helt plötsligt sitter man fast i diket. Inte roligt alls!!! Det är bara vitt runt omkring en - både himlen och marken är vita, och snön virvlar runt som stora tromber. Jag var en sväng och handlade idag vid lunch tid och då var det OK. Snömodd men ändå OK. Senare på eftermiddagen behövde vi köra ner till data affären och handla färg till skrivaren och det var snökaos. Jag hade egentligen tänkt köra och träna idag men det får bli soff träning istället. Men ändå tycker jag det är mysigt med snö. Det blir så mycket ljusare och dessutom gillar jag när det är årstids skiftningar.
 

3 kommentarer:

  1. Stoppa in en pinne i brasan, hämta mina tofflor är du snäll...... nej jag vill inte låna dina:)

    SvaraRadera
  2. Vänta lite med att använda tofflorna! :)

    SvaraRadera
  3. Usch, ja. Jag som hoppats att det snöat klart för i år, men inte då. Våren får nog vänta ytterligare lite till *suck*
    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina