8 januari 2010

Äntligen ledig...

...efter sex dagars arbete. Det har inte varit någon mjukstart efter jul och nyår precis. Men så är det när man arbetar som controller på er företag som gör årsbokslut per siste december. Det är bara och bita i det sura äpplet. Många blir helt chockade och jag får ofta kommentarer som - Ska du jobba, det är ju helg??? Men det är som vilket annat jobb som helst som behöver jobba på tidpunkter när andra är lediga, tex sjukhus personal, polis o.dyl. Det ingår liksom i yrkesrollen och det är något som man vet om när man väljer detta yrket - Gilla läget eller byt jobb. Men nu är det fredag och jag var hemma först klockan sju och då fyllde jag hela hallen med matkassar som jag hade handlat på City Gross. Det fick bli något snabbt, färdiga klyftpotatis med en köttbit, bea sås och färdig sallad. Tacka vet jag snabbmat!!! Vi hann precis äta innan Let's Dance startade. Vi bänkade oss allihopa för att vi hade fått för oss av någon anledning att Anna Anka skulle vara med. Det hade varit en frisk fläkt men hon lyste med sin frånvaro. Vi får se ifall vi följer hela säsongen. Det börjar bli lite uttjatat nu. Men godis skålen den är inte uttjatad!!!!
Skål på er och njut av er lediga helg (för er som inte ska jobba. Jag blev ledig!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina