26 januari 2010

Tom plånbok

Idag är det gjort - äntligen! Jag har köpt ett halvårs kort på Gerdahallen i Lund och nu ska det tränas av bara f-n. Ibland är det svårt att få till det med jobb, middag, läxläsning och alla andra vardagsbestyr som ska göras. Men man måste bestämma sig och det har jag gjort. Jag mår så mycket bättre av att träna. Att jag inte har kommit på det tidigare. Jag sover bättre, är piggare och gladare, det är lättare att inte äta en massa onödigt. Det är egentligen bara en massa fördelar med träning.
Idag var det ett step-up bas och det var alldeles fullt i lokalen. Många vill infria sina nyårslöften... När man hänger med i alla svängar och snurrar är det lättare att ta ut rörelsena ordentligt = trött!!!
Jag ska gå och duscha och unna mig en kopp tea och ta en liten frukt, räknas äpplekakan från igår som frukt???

2 kommentarer:

  1. Håller med dig i allt du skriver om träningen. Man får betala en del i form av tid men får i gengäld så mycket positiva saker tillbaka.

    Om du inte tränar för att gå ner i vikt kan du gott räkna äppelkakan som frukt, säger vi. ;-)

    SvaraRadera
  2. Step är riktigt härligt att träna!! :)

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina