12 januari 2010

Vardagslunk

Idag har Anton haft en kompis med sig hem från skolan och de har varit ute på vinden och dragit fram allt Lego som jag hade plockat undan för några år sedan. Nu ser det ut som kriget på hans rum men det får man ta. Det är något annat än TV spel så det gör jag gärna (intalar mig det ialla fall). Middagen står på spisen, köttgryta och ris. Tvättmaskinen är i full gång och stykhögen väntar på mig. Lite senare ikväll ska Emma och jag ut och gå en promenad i vinter mörkret. Det låter som om vardagen är här och det är rätt så skönt ibland. Det kan inte alltid vara fest och ledighet. Man måste ha det ena för att kunna uppskatta det andra!

1 kommentar:

  1. Ja visst är det ljuvligt. Här står legolådan fortfarande på Gustavs rum men nu var det länge sedan någon tittade i den!
    Ha en skön promenad!
    Kram!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina