25 januari 2010

Speedy Gonzales

Idag klockan fem satte jag mig i bilen och körde hem från jobbet. Klockan halv sju skulle mina gäster komma och jag hade inte handlat min mat som jag skulle bjuda på. Det kändes lite smått stressigt!!! Jag visste om att det skulle vara så här och eftersom jag är en vän av ordning och reda och tycker om att planera så ingick detta i planen. Österrikisk Gulash soppa från Felix, gräddfil, vitlöks bröd och en mängd goda ostar. City Gross var nästa anhalt och det var bara att glida in i butiken och glida ut genom kassan. Smidigt värre!

Vi är gamla vänner sedan tidernas begynnelse och känner varandra väl. Mycket har hänt under årens lopp och det är fantastiskt roligt att vi fortfarande träffas och att samtalen aldrig sinar. Idag saknade vi Majsan och Lolo men det är svårt att få till en tid när alla kan. Ni missade min goda äpplepaj från Ekströms, rakt från frysdisken...
Ibland har nöden ingen lag. På gensynd (så man siår po dänsk)

5 kommentarer:

  1. Tusen tack för igår, lika trevligt som alltid att träffas.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hejsan Carina!

    Blev så glad att läsa att du gillar min blogg - välkommen igen!

    Så snyggt du har i vardagsrummet!
    Ha det bra, kram
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  3. Mysigt att träffa vännerna!

    SvaraRadera
  4. Tänk att även du som är en riktig "mat-mor" kan uppskatta och använda halvfabrikat!
    "God" planering!

    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  5. Kul att ni hade trevligt! Tråkigt att missa men jag håller tummarna för nästa träff. Funderar på skaffa mig en stand-in för Uffe när han är iväg och jobbar! :) Vi ses och hörs! Ta hand om dig! Kram Lolo

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina