22 januari 2010

Mysiga fredag

Det är inte klokt så skönt det är med fredag. När jag går hem från jobbet på fredagen så försvinner jag in i någon slags dimma av lyckorus över att få lov att vara ledig. Det är inte det att jag inte trivs med mitt arbete men det är ändå fritiden som som förgyller livet mest. Tankarna snurrar runt med allt som jag vill hitta på och det är massor... Jag hinner aldrig med mer än en 1/3 av det som önskas men man måste få lov att ha drömmar och planera efter dessa. Idag har det varit extra lyxigt eftersom jag stack ifrån jobbet redan vid tolv tiden. Listan med ärenden var lång och några blev strykna. Sedan den sedvanliga handlingen och nu är jag i högsta hugg med dammsugaren och moppen. Njut av livet för det gör jag. Krille har redan korkat upp vinet och jag går och sniffar på det men jag får lugna mig lite :-) See ya later!

6 kommentarer:

  1. Det låter ljuvligt.
    Du har fått en "award" hos mig.
    Ha en skön fredagkväll kram Monica

    SvaraRadera
  2. För mig är det precis tvärt om; jag längtar till helgen bara för att det då är dags att jobba :P

    Kram

    SvaraRadera
  3. Helgen är härlig!!
    Jag sitter här och smuttar på mitt vin!
    Ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Visst är det underbart med fredagskänsla. Ha det så gott och njut av vinet. Kram

    SvaraRadera
  6. Mysiga fredagar ar bast! Trevlig helg! towe.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina