3 januari 2010

Idag är det söndag...

...men det känns som måndag eftersom jag har arbetat, hela långa dagen. Jag missade den vackra vinterdagen. Det var så kallt i morse när jag körde till jobbet att det blev nästan is på insidan av bilen av mina andetag.
Nu känns det som om jag vill kasta ut julen. Den börjar bli lite tråååkiiigg!!! Och de där kilona som av någon konstig anledning har smugit sig på ska av. Det blir inget godis och ingen smörgås de närmsta veckorna. Tiden går fort och snart är det vår och sommar och man ska visa sig i bara ben och armar och det är inte fint om man ser ut som en julskinka. För att bättra på processen så har Krille och jag varit ute och gått en lång kvällsrunda i kylan och det var skönt när man kom in igen.
Ha en bra arbetsvecka och jobba med att försöka infria era nyårslöften.
Vackra hjärtan i lera som jag har fått av min allra bästa vän Nettan

5 kommentarer:

  1. Här har julen nästan åkt ut, får ta det sista i morgon!
    Kilona ska bort, har varit duktig hela dagen men var vrålhungrig i kväll och bara tryckte in... Jag börjar i morgon! :)

    SvaraRadera
  2. Ett stort lycka till. Och du - börja imorgon nu!!!
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Jag kastade ut julen redan på nyårsafton; otroligt skönt att bli av med den.

    Ang. tekniken så är det verkligen en djup ocean att drunkna i. Det spelar ingen roll hur mycket man simmar, det är bara ännu mera nytt vatten framför dig ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Varför vill alla bli av med julen så fort?
    Jag tycker att julen är hemtrevlig och mysig....och jag har inte "myst" färdigt riktigt än.
    Vårkänslan infinner sig inte förrän det blir ljusare och varmare.
    Jag behåller min vinterjulkänsla lite till!

    Myskram
    //Nettan

    SvaraRadera
  5. Jag har haft allt mitt julpynt framme sedan 1:a advent, blomster arrgemangen sjunger på sista versen, julgranen slokar. Nu är jag sugen på nya blommor och nya ljuslyktor att pryda med. Men det blir lite tomt och tråkigt i fönstrena där adventsljusstakarna har stått.
    Man kan ha vinsterkänslan kvar ännu men det behöver inte bestå av röda ljus och blommor. Jag tycker det är mysigt med årstider och när det är vinter med snö är det mysigt - det blir ljust och fint i naturen. Var tid har sin charm men nu är julen slut.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina