16 januari 2010

Kalas står på programet

Krille fyller 47 år i morgon men vi ska fira honom idag eftersom det står fotbollscup på schemat imorgon för Emma.
Det har blivit en tradition att vi alltid bjuder på Chili con Carne och semlor. Det hela började med att jag mer eller mindre avskydde Chili con Carne och Krille älskade det. Så för att han skulle få det så beställde han det som mat till sin födelsedag. Min åsikt har sväng under årens lopp från avsky till att tycka om. Men alla gästerna som kommer förväntar sig Chili con Carne och semlor. Det har blivit en liten grej av det hela. Ett år gjorde jag något annat men då blev det väldigt besvikna miner från gästerna. Nästa år var ordningen återställd och det serverades åter igen Chili con Carne.
Nu är det dax att börja röra runt i grytorna och duka för gästerna kommer klockan tre.

4 kommentarer:

  1. Ja, det är väl konstigt som man vänjer sig vid "traditioner". Men det är mysigt att se fram emot något, man är liksom inställd på vad man ska äta! :)
    Är inte jätteförtjust i chili con carne men en semla slinker lätt ner!
    Ha en trevlig födelsedagsfest!

    SvaraRadera
  2. Glömde svara! Köp en sådan osthyvel, de är superbra!

    SvaraRadera
  3. Det hade varit kul att ta en simtur tillsammans. Men
    Jag slutar halv två varannan fredag och då vill jag dit direkt. Det är själva vitsen att inte gå hem om!
    Vi får väl se om det blir en vana!
    Hälsa Krille och gratulera på födelsedagen och ha ett trevligt kalas med allt gott!
    Massor med kramar!

    SvaraRadera
  4. Grattis till Krille!! När jag berättade det för Ida utbrast hon: Är han så gammal???!!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina