6 januari 2010

Avslutning på julen!

Som avslutning på julhelgen brukar min mamma bjuda på middag på trettondagen. 

Menyn brukar vara skinkstek med potatis och en massa ugnsrostade grönsaker med ingefära.
Doftar ljuvligt!!!
Katarina och Glenn hade köpt ett nytt spel, Niagara, som de hade med sig.
Det var årets familjespel 2008 och alla var på hugget att testa.
Det var lite klurigt innan man kom igång men efter några rundor flöt det på.
Blev sugen på att köpa det.
Det är alltid roligt att ha lite spel att variera med och framför allt när barnen har kompisar hemma.

Godisaffären, som egentligen är en videobutik ligger alldeles bredvid min mamma.
Anton, Oscar och Emma fick pengar av mormor och gick köpte godis
och barnen fick sitt sockerbehov mättat.
From nu är det slut med allt godis och all fika.
Även barnen behöver komma in i normala matvanor.
Tack för en trevlig eftermiddag.
Nu ska vi se en film på TVn innan det är dags att krypa till kojs och sova skönhets sömnen.

2 kommentarer:

  1. hej
    Det sag jattetrevligt ut hemma hos mamma. Bilden pa den skanska slatten ar fantastik och man slutar aldrig beundra naturen under. Har i england ar det kallt och det kallas for frozen britain. Jag skulle forsoka ta mig till jobbet idag, skottade ut min bil och ringde till jobbet , men snopet de behovde inte mig. De tankte nog pa mitt basta, jag har langre att kora en de flesta och manga bor lokalt. Ska forsoka igen imorgon. Ha det bra . vi ska ivag till backen med pulka och varm choklad.
    Kram syster kristina

    SvaraRadera
  2. Härligt med traditionellt mamma besök. Det har vi också på lördag!
    Kramar!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina