24 januari 2010

Lite i taget...

...och tillslut blir man klar och känner sig nöjd och belåten. Jag och Krille har tillbringat eftermiddagen på IKEA i Malmö. Mina svärföräldrar behövde köpa en säng och det var ju bra tänkte jag. Vi ska renovera tvättstugan och där finns inredning som kan passa. Det blev ett riktigt lyckat besök och nu är det bestämt vilken inredning, vask och bänkskiva vi ska ha. Och vi var tom överens... Det finns otroligt mycket fint på IKEA och jag har en tendens att vara där lite oftare än Krille och därmed har lite mer koll på sortimentet. Jag har kollat in ett soffbord till allrummet som föll i god smak hos Krille.
- Då tar vi det nu när vi ändå är här. Jag var inte sen att hoppa på det tåget så nu har vi ett soffbord i allrummet. Under tiden vi gick där och kollade så släppte jag mina idéer lite efterhand.
- Kolla på den fåtöljen, den är cool?
- Vi behöver en ny hurts till skrivbordet. Detta fyller nog våra behov? - Alla våra pärmar behöver en hylla, var ska vi ha den?
Nu har vi ätit och soffbordet är monterat och det blev precis så bra som jag tänkt mig. Det doftar kaffe hela vägen upp till mig här på övervåningen. Det blev visst även lite efterrätt kvar sen igår...

5 kommentarer:

  1. Du får köpa till stolpen så kan du bara sticka ner den på lämpligt ställe. Din Torta Della Nonna såg supersmarrig ut, måste testa den!

    Tack för inspirationen och titten!

    Karolina

    SvaraRadera
  2. Det där blev ju riktigt bra!

    SvaraRadera
  3. Det ser riktigt mysigt och fint ut. Behagliga färger!
    Så skönt också när det blir som man har tänkt sig.
    Ha en bra dag Cina.
    På torsdag är det simning igen men skall du dansa afrikanskt någon dag får du gärna höra av dig!
    Kram Monica
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det kallas kvinlig list min vän:)
    Tack för receptet det kommer väl till pass till helgen. Suck det är bara måndag i dag!
    Kristina:)

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina