14 januari 2010

Nu har startskottet gått


Igår när jag kom hem från träningen så var vår gode vän snickaren Per här. Nu ska det planeras inför vår kommande tillbyggnad av uterum och renovering av vardagsrummet. Jag längtar!!! Det är inga rivandes av väggar som ska göras för det har vi redan gjort när vi flyttade hit. När vi byggde vår terass för fem år sedan var det med tankarna att vi skulle lätt kunna sätta i uterums dörrar. Vi ska sätta igen ett fönster och ta bort ett stort fönsterparti som ska ersättas med stora skjutdörrar samt så ska hela vardagsrummet målas om i vita och ljusa färger, ny stor soffa och ett stort långt skåp ska inhandlas. + en massa annat pyssel som ska till. Åhhh, det kommer bli så fint!!!
Här ska det sättas in skjutdörrar ut mot uterummet.

2 kommentarer:

  1. E, jag glad att det inte är vi i vår som skall göra en helrenovering!
    Det är så himla roligt i planeringsstadiet och i starten, sen har det en tendens att dra ut på tiden hos oss. och det är då jag flippar ut.
    Men som alla säger: "det blir ju fint sen"
    Och det blir det säkert hos er också. så håll ut!
    Skönt med lite proffshjälp också!
    Ha det bra i byggröran!
    Kramar från Monica

    SvaraRadera
  2. Vad spännande!!
    Jag blir lite avundsjuk, har tjatat på maken att vi ska bygga ett uterum i snart 10 år... Men skam den som ger sig!!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina