4 januari 2010

Frys rensning


Is i stora lass och en massa mat
Idag är det dax för frysen att bli fin.
Det är perfekt att frosta av den när det är minus grader utomhus.
Man kan bara ställa ut matvarorna på altanen.
Man behöver inte snabba sig att frosta av och vara rädd för att maten ska bli förstörd.
Med tanke på den is som finns i den så har dörren öppnats och stängs ett otaliga gånger.
Det är alltid lika spännande och se vad som finns i den, en hel del ser det ut som.
Det blir till att laga en massa middagar framöver.
Det blir nog någon timme till innan jag kan gå och lägga mig.
Frysen är inte riktigt kall ännu så maten kan åka tillbaka dit...
Gäsp...

4 kommentarer:

  1. Perfekt väder för att frosta av! Men tråkigt... skönt när det är gjort i alla fall.
    Tack för mejlet, ska kolla in sidan!

    SvaraRadera
  2. Frysrensning brukar verkligen vara överraskningarnas tid.
    Man hittar en massa kul som man glömt!
    Men nu har du gjort det, jag har min kvar + en massa andra sorteringar som är sköna att göra i nyårstider!
    Ha det gott1

    SvaraRadera
  3. Hej
    Efter din rensning av frysen sa fick jag ocksa en spurt av frysstadning. det ar minusgrader har i england sa jag kan stalla ut min mat och det forvantas sno i eftermiddag. Tillbaka pa jobbet imorgon. Alltid med en smula angest...
    Kram fran syster kristina

    SvaraRadera
  4. Vill minnas att jag passade på att frosta av frysen förra julen, kanske vore på tiden att göra det igen? Men gissar att det kommer att vara kallt lääänge till så jag hinner nog.. ;-D

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina