7 februari 2010

Vart tar helgen vägen?

Alla dessa dagar som går, det är det som kallas livet. Helgen bara springer förbi och nu sitter man här igen och summerar helgen. När man går hem på fredagen från jobbet så är det så skönt med en hel orörd helg framför sig. Nu helgen gått och dessa två dagar har blivit fyllda av livskvalité och en del saker har försvunnit från listan och det har kommit dit nya saker - mao status quo.
Jag har precis varit och tränat, ätit middag och sitter här med ett glas rödvin och bara reflekterar och planerar inför nästa vecka. En mängd saker ska hinnas med och samtidigt ska man leva det bästa man kan. Att ta vara på dagarna och varandra borde vara en självklarhet för alla. Känslan av respekt och ödmjukhet inför livet är något vi borde tänka på lite ibland. Jag vill känna mig nöjd varje dag när jag somnar och känna tillförsikt inför nästa dag. Att kunna vakna pigg och förväntansfull inför nästa dag - det är en av mina livsuppgifter. Det är inte alltid så lätt att leva upp till detta. Men en sak är säker, du har alltid ett eget val. Ibland råkar du ut för saker men du väljer alltid själv hur du ska förhålla dig till det inträffade och lära sig något av det som du kan ha nytta av i framtiden.

5 kommentarer:

  1. Helgen gar alldelles for fort men jag ar faktiskt glad for det just nu nar jag anda inte ar hemma. Kram

    SvaraRadera
  2. Det bästa med bloggar är just sådana inlägg som ditt. Jag gillar att läsa någons tankar, reflektera och tänka till. Jag hållere helt klart med dig. Attans vad dagarna springer iväg. Stora sonen har torsdagar som bästa dag just för att helgen blir lite längre om man räknar HELA fredagen som helg. Ingen dum tanke alls. Ha en skön vecka Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Jag försöker se det positiva i så mycket som möjligt och njuta av alla dagar, ibland är det givetvis inte så lätt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Din tankar kring hur man väljer att förhålla sig till saker och ting som sker håller jag verkligen med om!

    Jag kan tycka att livet är skönt när dagarna bara flyter på och man känner sig nöjd utan att man presterat något speciellt.
    Att värdesätta det lilla i vardagen tror jag är jätteviktigt för att känna sig lycklig!
    Att visa och få uppskattning likaså!

    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  5. Ibland rusar verkligen livet fram i raketfart.
    Varje kväll ligger jag i sängen och tänker: O, vad har jag gjort för nytta idag då. Ibland är svaret: tvättat fyra maskiner tvätt och ibland njutit av kaffe och en bok en hel dag. Båda sakerna är det nytta med var och en på sitt sätt. De enda dagarna jag inte gillar är sjukdagar, men som tur är har jag inte så många sådana.
    ha en bra vecka!
    kram på dig

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina