19 februari 2010

Intressanta samtalsämnen

Idag när jag skulle handla presenter till några flickor som Anton är bortbjuden till snubblade jag över dessa konversations kort. Det kan vara en rolig sak att ta fram när man har gäster för att få igång lite intressanta samtalsämnen som man kanske aldrig annars berör.
  • Vilka egenskaper värdesätter du högst hos andra människor?
  • Vad är vardagslycka för dig?
  • Vad gör dig riktigt arg?
  • Är det OK att ljuga ibland och i så fall när?
  • Hur skulle det vara att inte kunna läsa?

Det kan bli givande samtal. Det ser jag framemot!

5 kommentarer:

  1. Tycker att jag känner igen dem....
    Ha en trevlig kväll med fagerströms
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Bra att ha kort helt enkelt. Ha en mysig fredag.

    SvaraRadera
  3. Jag blir gärna utsatt för de där korten!
    Säg bara till, så kommer jag!

    varm kram i snöblasket.
    //Nettan

    SvaraRadera
  4. Kul idé med korten!
    Var vinet gott?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sådana kort är jätteroliga, det skulle jag också vilja ha!

    Hoppas du har en fin helg :)

    Kram Emelie

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina