11 februari 2010

Fenomen

Det är ett märkligt fenomen - hur man kan skapa sig en bild av en människa i sitt huvud utan att ha träffat den. I mitt jobb har jag kontakt med lite olika folk runt om i världen och vissa lite mer än andra. Jag har aldrig träffat dem men mail korrespondensen är flitigt. Det senaste halvåret har jag varit i kontakt med bla en kvinna från Ryssland och idag skulle vi träffas för första gången. Jag hade målat upp en stor, mustig ryska med mycket mörkt hår. Bara genom korrespondens finns det en bild i huvudet. Vilka fördomar jag sitter inne med... Lite förväntansfull vad jag allt, för att se ifall min bild stämde. Icke sa nicke! Hon var inte alls en stor, mustig ryska utan en helt vanlig tjej i vanliga kläder. Undrar vad hon hade för bild av mig? Ikväll har jag hunnit med en sväng på Burlöv Center och handlat presenter till helgens kalas. Nu sitter jag här helt svettig och trött efter ännu ett step-up pass. Gud så roligt det är och det går bättre och bättre och jag snappar upp det fortare för varje gång. Det finns faktiskt inte så många olika steg utan det är kombinationerna som varierar.
PS. Det blev inga muffins utan chokladbollar istället! Går lika bra det.

4 kommentarer:

  1. Hej Cina!
    Du håller ett tempo så jag blir helt matt. men det är också inspirerande!
    Det är bra att läsa allt vad du hittar på, det gör att jag drar mig i kragen lite.
    Keep up!
    Kramar & ha en trevlig fredagkväll!
    Monica

    SvaraRadera
  2. Jag måste helt klart hålla med Monica. attans vad du ligger i. Kul!
    Chokladbullar går lika bra, fast jag vill ha min rullade i kokos. Ha en mysig fredag.
    Kram Kristina:)

    SvaraRadera
  3. Hej på er! Just nu är jag inne i ett spinn och det gäller att ta vara på energin då. Men faktum är sedan jag började träna mer aktivt så är jag mycket piggare och har en helt annan energi. Dessutom tycker jag om när det händer saker och man får "stryka" saker på sin lista.

    Men om jag kan inspirera andra så är det kanon!!!

    SvaraRadera
  4. Så där brukar jag också göra, skapa mig en bild av personer. En gång för länge sedan var jag på dejt med en kille som jag inte alls gillade, men han hade en så trevlig telefonröst att jag svarade ja, fast jag inte ville. Jag fick som en annan bild av honom i telefon, fast jag visste att jag inte ville gå ut med honom. Skumt och intressant.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina