15 februari 2010

Stolt konditor

Jag älskar att laga mat och baka och det har smittat av sig på Anton. Han säger att han vill bli en kock, bagare och konditor när han blir stor. Jag tycker det är väldigt skoj att han intresserar sig för matlagning. Det bådar gott för framtiden - att han lär sig laga mat och kunna laga mat i ett eget hushåll. Det kan ändras många gånger men någonstans vill jag tro att man myntar goda matvanor i tidiga år. Varje gång jag lagar mat kommer Anton skuttandes och vill hjälpa till. Det är bara och sätta honom i arbete och blunda för allt stök och kladd som uppstår.
Idag har han själv bakat Chocolate Cupcakes ur Leilas "A Piece of Cake". Han har själv läst receptet och rört och vispat. Jag har varit ett stöd med att plocka undan och hålla koll på bakverken i ugnen. Han är en stolt konditor och nu ska vi snart fika. De doftar underbart och smakar säkert lika underbart. Jag hör hur han håller på och förbereder på nedervåningen med kaffe och saft.

4 kommentarer:

  1. Hoppas intresset håller i sig. Tänk att ha en riktig kock i familjen, det hade jag njutit av!
    Hälsa Anton att de ser helt ljuvliga ut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så gott det ser ut. Tycker också att det är roligt att baka men försöker inte göra det så ofta för jag äter bara upp allt :-)

    SvaraRadera
  3. Vad kul att han gillar baka/laga mat :D. Ser supergoda ut. Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Vilka kakor! Dom ser verkligen läckra ut!
    Om det blir nån över får han gärna ta med sig en till sin fritidspedagog....

    Härligt Anton!
    Hej å hå - baka på!
    Kram på dig, din lille bagare!
    PS! En kram till Cina som lyckas stå ut med ett tillstökat kök!
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina