22 februari 2010

Kex Fantast

Kex - i alla former - är min stora passion. Jag handlar alltid en massa kex som står i skåpet och frestar. Men jag är ändå ganska duktig på att inte ta några utan jag bara handlar dem. Det är alltid bra att ha kex/småkakor hemma om någon kommer på besök. Ibland på fredagkvällarna kan Krille och jag bli sugen på lite ost och kex och då svischar vi ut i skafferiet och snor ihop en liten ostbricka.
Ballerina Kladdkaka är ny i familjen Ballerina. Jag har inte smakat på dem och det känns som ett måste att smaka. Ballerina är lite av svensk kex kultur... Det står att den är godare om man doppar den - i vaddå? Mjölk eller kaffe? Nej, jag gillar inte sunkiga kex utan de ska vara frasiga. Bara för något år sedan lanserade de Ballerina Apelsinchoklad, Mintchoklad, Choko, Pepparkaka och Toffe. Nu är Ballerina familjen stor. Jag får se vilken som blir min favorit. Än så länge är orginalet ohotat! Vilken Ballerina sort tycker ni bäst om?

5 kommentarer:

  1. Jag föredrar Singoalla! Fast jag är inte så glad för kakor och kex! Jag gillar bullar! :)

    SvaraRadera
  2. Det går bra med bullar också!!!...

    SvaraRadera
  3. Jag formligen älskar Ballerina kladdkaka. Man doppar den snabbt i te/kaffe så hinner den inte bli sunkig men smaken av varm kladdis ger mersmak. Jag lovar! I vårt skafferi finns det inte så mycket kex men alltid en paket crostin....

    SvaraRadera
  4. Kladdkakan ÄR god! Jag hinner oftast inte så långt som till att doppa den, jag äter den som den är! :)

    SvaraRadera
  5. Både jag och min sambo föråt oss nog på Ballerina Pepparkaka i julas...De var så otroligt goda...nu är jag dock inte sugen på dem längre.
    Köper nästan aldrig kex men blir det något så blir det Ballerina Original.

    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina