12 februari 2010

Freitag

Tänk om man hade översatt direkt från tyskan - Freitag = Fridag (drömma går alltid bra). Har avslutat eftermiddagen med att titta på Americas Funniest Home Video. Jag skrattar så jag får ont i magen. Att folk kan klanta till det så otroligt och dessutom tjäna pengar på det. Man kanske skulle börja filma alla tokigheter man råkar ut för och tjäna en slant på det. Tål att tänkas på!
Det var en rolig start på helgen och nu ska den fortsätta med Moussaka och ett gott Rioja vin. Emma är iväg på fest, Krille och Anton är på handboll och jag myser med kastrullerna.

Förresten, har ni smakat torkade jordgubbar? Mitt favorit godis för tillfället. Man hittar det ibland lösvikts snacksen. Kanske inte så nyttigt men det är ändå frukt.... En annan favorit är choklad doppad mandel rullad i kanel, mumsigt. Om ni inte har botaniserat ibland detta godis så är det dax att pröva. Nu är min Moussaka klar och killarna har kommit hem. Krille har precis öppnat en öl och därmed förklarar jag helgen inledd!!!

2 kommentarer:

  1. Vilket gott godis du skall smaska i dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, vad roligt att du lämnade en kommentar hos mig så jag hittade hit !

    Log igenkännande när jag läste det du skrivit o
    att man skapar sig en bild av personer man inte träffat.
    Ofta stämmer inte bilden alls....

    Kram Jessica

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina