15 oktober 2011

Underbara lördag

Det är lördag och vi har hela dagen framför oss med inget inplanerat. Barnens fotbolls säsonger är slut, nästan i alla fall. Stora Syster har två kvalmatcher framför sig och dessa kommer bli enormt spännande att jag knappt kommer våga titta. Det är länge sedan det var löst och ledigt i almanacka och det känns skönt. Trädgården ska höststädas lite och vi ska äta god middag ikväll.
I stort sett har det varit ett kanon väder hela veckan med hög klar luft och sol från en klarblå himmel vilket gör mig glad.
Den sista tiden märker jag att mitt humör är på topp och det är många faktorer som jag har jobbat med, vilka alla har bidragit på sitt sätt. Att få minst 7 timmars sömn, att äta lagad mat till lunch, gå minst 30 minuters promenad varje dag och planera min fritid lite bättre. Våra onsdagar som är en sk lille lördag har skapat ett andingshål mitt i veckan. Allt detta är toppen. Det enda smolket i bägaren är min hosta och min plötsliga andfåddhet som bara kommer ibland. Jag har varit hos doktorn och tagit en mängd prover och om 10 dagar är det planerat en hjärt,-. och lungröntgen. På min mammas sida finns det mycket lung,- och hjärtsjukdomar så sannolikheten är kanske lite större att det är något sådant. Vi får se. Men just idag väljer jag att inte tänka på det och bara leva här och nu!!
Jag kan inte påverka resultatet ändå.
Ha en underbar lördag och njut av ledigheten och varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina