6 oktober 2011

Ordningen återställd

Nu fungerar datorn igen!!! Jag kan inte påstå att jag har saknat den eftersom vi har andra i huset. Men idag har Maken varit och hämtat den från reparationen och det var bara och sätta i strömsladden och så var den "up and running" igen. Det var grafik kortet som var trasigt och nu har vi ett nytt sådant installerat. Kanon!
Idag blev det ingen lunch promenad - det fullkomligen ösregnade ute. Numera parkerar jag bilen så långt bort som möjligt vilket ger mig en promenad på cirka 8 minuter * 2 riktningar = 15 minuter gratis motion. En lunch promenad på det blir 30-40 minuter rask promenad om dagen. Det är nya rön nu, minst 30 minuters motion om dagen och den behöver inte vara i följd. Man kan lägga ihop alla småbitar och ändå komma upp i 30 minuter.
Torsdags träningen är en "killer" och direkt efter träningen till affären och handla helgmaten. Det är så skönt och slippa göra det på fredagen. Nu gäller nya rutiner för familjen Bengtsson!
Läxläsning för Lille Bror, hämtning av Stora Syster från träningen och nu sitter jag här och surfar lite planlöst.
Imorgon är det fredag och Maken ska måla om köket. Det blir inget drastiskt med ny färg och så utan taket och fönsterna ska bättras på och väggarna ska målas i en krämvit färg. Nu har vi en svagt ljusgrå färg men jag vill ändra, lite ialla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina