13 oktober 2011

Trygg i vardagen

Då är det ett rasande tempo emot helgen!
Klockan är redan tio på kvällen och det är först nu som jag har möjlighet att sätta mig ner och göra absolut ingenting, förutom blogga då förstås! Dagen har varit fylld av jobb, träning, hämtning av barn och "shoppa" mat. Nu är kylen välkyld inför helgen och jag håller på att göra ny, god müsli till imorgon. Jag brukar göra egen müsli för den blir absolut godast då, en massa godsaker blandas ner och nyttigt blir det. Jag längtar tills imorgon!
Mörket kommer närmre och närmre och snart ska vi växla över till vintertid. Jag är enormt förtjust i årstid växlingar. Det skapar en sorts förväntan som är svår att beskriva. Nu när vi närmar oss den mörka årstiden med regn och rusk så är det skönt att ha en vardag att känna sig trygg i, att ha en familj som älskar mig med alla min fel och brister och att känna att vi har en rofylld och älskvärd miljö att vistas i. Jag inser att jag är otroligt lyckligt lottad och skulle inte för allt guld i världen byta med någon annan. Jag älskar min familj, mitt liv och mitt hem!
God natt min kära läsare och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina