15 oktober 2011

Premiär

Glögg - i oktober!
Jag måste erkänna att jag har blivit lite "nördig" när det gäller Blossas årgångs glögg. Jag tycker flaskorna är så fina och det är mycket för den sakens skull som jag handlar just Blossas glögg. Sen hör till saken att de har verkligen lyckats med sitt varumärke och jag är lite svag för "varumärke". Nu har jag några flaskor som står här hemma tillsammans med fjolårets smak som var saffran i en guldflaska. Årets smak är arabica och jag blir mer och mer förtjust i att dricka glöggen kall. Den passar utmärkt en lördag kväll i oktober tillsammans med lite snacks i väntan på att maten ska bli klar.
Skål på er kära läsare!


6 kommentarer:

  1. Vi smakade årets blossa ikväll och gillade den mycket...den var riktigt god kall också=)

    Fortsatt trevlig helg till dig!
    kram tina

    SvaraRadera
  2. Visst är den god. Jag blir riktigt sugen men jag får nog vänta
    till nästa helg - nu är det godnatt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tillhör dem som verkligen längtar efter att få smutta på en mugg glögg. Njutning så att det förslår :-)

    Ha en fin söndag Carina

    SvaraRadera
  4. Har skrivit tidigare om glöggen men inte köpt den, ska nog komma iväg i veckan innan den tar slut till advent :)
    Låter så gott med kaffesmak!
    Kram och ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Jag är också så nyfiken på den här smaken av Arabica. Låter som en perfekt kombo. Måste absolut införskaffa den. Men har nog inte ens tänkt på att dricka glöggen kall...

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det var snabba ryck - jag har inte ens hunnit handlat någon flaska än men jag hinner nog med det också....var den god?

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina