23 oktober 2011

Niagara fallen

Då var det dax! Lunds BKs sista match för säsongen och det var den sista kvalmatchen som de skulle spela. De var tvugna att vinna annars blev det nerflyttning till division 4. Det var en nervös Stora Syster som steg upp. Jag måste erkänna att jag också var rejält nervös. Det är ingen som vill bli nerflyttad och framför allt inte som om de har haft spelet i stort sett varje match men inte lyckats att sätta sina chanser. Man kan tycka vad man vill om det men det är ändå målen som räknas och sätter man inte sina chanser så spelar det ingen roll hur duktig man är på att rulla runt bollen inom laget och anfall i trupp - man måste sätta sin målchanser.
Och även idag blev det mållöst för bägge lagen vilket innebar att Lunds BK föll ner en division. Stora Syster var otröstlig efteråt och tårarna rann.
"Det är min sämsta match i mitt liv"
"Jag ska sluta spela fotboll" osv, osv.
Men efter några timmar insåg hon att hon trots allt hade gjort en bra match och det faktiskt inte enbart var hennes fel att det blev nerflyttade till en lägre division.
Som plåster på såren lagade jag min hemlagade pizza, läsk och lite popcorn.
När kvällen kom var jag nöjd med min helg men jag kände att jag skulle behövt en dag till för kroppen var helt slut och huvudet var som en betong klump.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina