16 oktober 2011

Knaprig gott

Äpplepaj - det är så himla gott! Men precis som allt annat så är det godast när det är säsong. De flesta äpple sorterna blir färdiga på hösten. Jag gillar paj - det där knapriga och vaniljvisp. Allt slinker ner hur lätt som helst. Egentligen skulle man kunna äta äpplepaj året runt eftersom det finns äpplen som mognar året om men om jag får välja själv så är det äpple säsong på hösten. Nu prövade jag på en annan variant med pajdeg i botten, sen fyllning och pajdeg ovanpå tillsammans med lite hackade valnötter. Super duper! Men nu är det snart dax och knyta till kojs för imorgon bär det av till Italien igen och jag vill vara utsövd när jag arbetar på bortaplan! Ciao

3 kommentarer:

  1. Italien låter härligt...liksom äppelpaj! Här har vi bakat äppelpaj och smulpaj ofta sista tiden, som du säger är det härligt att njuta när det är säsong. Du undrade över vårt tidningsställ...det är köpt på Svenssons i Lammhult.Det heter Magasin tidningsställ från Källemo och vi har nog haft det nästan i tio år. Jag blev nästan chockad när jag såg priset på den nu!!!
    Ha en fin vecka..kram!
    tina

    SvaraRadera
  2. Mm vad gott med äppelpaj :) Tack för dina fina kommentarer på min blogg!

    Ha en härlig måndag!

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  3. Ciao Bella! Hoppas att Italien är snäll mot dig.
    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina