10 oktober 2011

Klumpefia

Vilket platt fall jag gjorde i trappan idag!!! Det var precis innan jag skulle åka till doktorn i morse och var på väg upp på övervåningen samtidigt som jag pratade i telefon. Jag missade trappsteget och föll handlöst och kunde inte ta för mig (eftersom jag hade en telefon i handen). Nu är min ena armbåge stor som en tennisboll och knäna värker och jag är redan blå.
Himla klumpefia!!!
Besöket hos doktorn avlöpte och jag ska dit igen och ta lite fler prover. Det kan vara "tusen" saker som orsakar min evinnerliga hosta. Redan imorgon ska jag dit igen och göra en lungtest. Tiden får utvisa vad det kan vara som orsakar min eviga hosta. Annars har kvällen varit lugn - vinden och regnet har hållit mig sällskap när övriga familjen har varit och tränat. Nu ska jag gå och lägga mig för ögonlocken är redan tunga efter alldeles för få timmars sömn i helgen.

2 kommentarer:

  1. Usch så trist. Kan tänka mig att det känns idag också och att det var svårt att komma ur sängen.
    Ett ögonblicks verk som man kan reta ihjäl sig på.
    Så skönt att ha den möjligheten att kunna jobba hemifrån då & då.
    Slippa ta sin värkande kropp till jobb.

    Ha det bra och hoppas att du fick en dunderkur mot hostan.
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Här har du klumpefia nummer 2 ;) Jag har också rasat nedför trappen en gång ett ypperlig sätt att väcka hela familjen på morgonen kan jag meddela ;)
    Man får vara glad att man lever idag!

    Kram F

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina