19 oktober 2011

Godsaker i många former

Det blev en lång dag på kontoret idag och jag var på hotellet först vid halv åtta tiden. På med promenad skorna och jag började traska runt lite i city. De flesta affärerna stänger vid halv åtta tiden men jag hann ändå med at gå inom Stefanel, Max Mara och Sisley och känna och klämma lite på de vackra kläderna.
 Jag hade en lång kofta på mig men alla italienarna tycker det är super kallt så de har tjocka vinter jackor, mössa och vantar och tycker jag är allmänt konstig som går så "tunt" klädd. Men idag har det varit runt 15 grader varmt och solen har varit framme i stort sett hela dagen. Jag myser och har det skönt.
Det finns många små butiker med en massa olika godsaker i som tex choklad, parmesan ost och balsam vinäger. Det var bara två veckor sedan jag var här sist och då fyllde jag resväskan med ost och vinäger så idag fick det bli choklad istället.
Mitt i staden finns denna vackra kyrka vilken finns med på Unescos världsarvs lista. Varje gång jag ha varit här har den varit under renovering så jag har aldrig sett den "avklädd". Nu är det italiensk TV som gäller trots att jag förstår "nada".

1 kommentar:

  1. Men åhh så härligt med lite värme fast italienarna tycker annat. Jag har full förståelse för att du packar väskan full av choklad för godare njutning får man leta efter. :D
    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina