2 oktober 2011

Sköna söndag

Två lediga dagar känns alldeles för kort. Det är redan söndag och imorgon är det jobb igen.  För vår del är helgdagarna oftast fyllda med fotboll och handboll. Ibland hade jag önskat att jag också hade haft måndagen ledig. Alla de sysslor som tex tvätt, städning och trädgård blir eftersatt när vi är iväg hela dagarna. Men jag vill inte välja bort barnens aktiviteter. Det är en del av livet att få vara med dem och det kommer en tid när jag kan tvätta och städa.... Men jag längtar inte dit.
Idag var det dax för kiosk tjänst mellan 9-12 och dimman låg tätt när vi öppnade upp men den lättade upp efterhand. Nu är det dax för lite trädgårds arbete och solen strålar. Snart kommer Maken och Lille Bror hem från handbollen i Ystad.
Middag står på lut och sedan är det Gustafasson 3 tr.
Ni får ha en fortsatt skön söndag i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina