29 oktober 2011

Grattis bloggen!

1000 inlägg!!!
Så många har det hunnit bli här hos Blogspot.com. Innan hade jag Blogg.se och jag var nog uppe i 1000 inlägg där också men de räknar vi inte.
Om jag räknar efter så blir det väldigt många timmar här vid datorn. Dessa timmarna har tagits någonstans ifrån och jag kan på rak arm säga att städningen och "plocket" har blivit lidandes och motionen. Men någonstans så ger det mig tillbaka så mycket i form av inspiration från andra och mycket tänktvärt skrivs i diverse bloggar runt om i stugorna. Städa det gör vi alldeles för mycket men motionen är det lite värre med.
Mer och mer blir hösten min favorit årstid, alla dessa mysig färger och vi slår oss lite till ro, lagar goda grytor och tänder en massa ljus och vardagen rullar på. Jag tycker om vardagen trots att jag älskar och planera en massa saker för att just vardagen är som den är. Men har man lite struktur och samtidigt öppnar upp för fri tid att göra annat på så fungerar det utmärkt. Jag känner nu att jag har hittat en bra balans som fungerar (ska bara ta tag i städningen också så är allt tippen toppen).
Hoppas ni har haft en skön lördag. Nu ska jag snöra på mig skorna och bege mig ut på en tur.

1 kommentar:

  1. Grattis Cina - du är flitig på att uppdatera och det är kul att titta in här och se vad som är på gång borta hos Bengtssons.
    Städa är väl ett ständigt gissel. Så skönt när det är rent och fint men så tråkigt och framförallt tidskrävande. Tid som man kunde gjort alla de andra nyttiga sakerna, som att motionera...
    Men att städa och gnugga fläckar kostar nog ett par kalorier så det får bli min motion!

    Ha en skön lördag tillbaks.
    Kramar från Monica

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina