22 oktober 2011

Home sweet home

Lördag och inget är sig likt här hemma. När jag är borta en hel vecka så blir det alltid lite stökigt och rörigt här hemma. Tvätten flyter inte på, kylen är inte fylld till helgen och all post som har kommit ligger i en stor enda hög. Det är ändå skönt och se att jag normalt sett brukar tillföra något till familjen...
Idag är det handboll på schemat och Lille Bror ska spela två matcher, en med P99 och en med sitt eget lag, P00. De är redan iväg! Fart och fläkt!
Vädret är bra här i Skåne och solen skiner på oss. Stora syster och jag är har planer på att åka till Burlöv Center och handla lite tillbehör till de nya leksakerna, I-Phones. Vanliga vardagsbestyr står på schemat och en skön promenad i höst solen.
Ser fram emot en lördag tillsammans med familjen!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Tack för dina gulliga ord hos mig. :-) Visst är det så att inget blir gjort när mamma i huset är borta!! Så är det hos oss också. Fast när jag låg på sjukhus och kom hem vara alla hjälpsamma men jag styrde med en hand kan jag lova. Skrev matlista över vad som skulle handlas, stod bredvid när tvätten skulle sorteras och in i maskin, styrde och ställde här hemma fast jag inte kunde göra någonting, men ett ord med i spelet hade jag. ;-)

    Visst är det kul när de stora barnen kommer hem. Vår dotter flyttade till Stockholm endast 16 år gammal och började på musikskola och sedan dess har hon inte flyttat hem igen. Vår yngsta 19 år är fortfarande skriven här hemma men han har varit borta hela sommaren på jobb och nu kommer han förhoppningsvis att vara hemma tills februari då han gör sin militärtjänstgöring.

    Önskar Dig och familjen en fortsatt härlig lördag!

    Kram Eva-Lis

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina