17 oktober 2011

Favorit i repris

Efter en halv arbetsdag var jag på väg till Modena. En klar favorit i repis.
Det är en mycket mysig stad och många små mysiga affärer.
Jag hade ingen reskompis denna gången heller men hittade en
trevlig arbetskollega på flygplatsen och vi har snackat
bort några timmar under resan och kvällen.
Modena är en typisk italiensk stad med små och trånga gator.
På kvällskvisten gick vi en sväng på stan och hittade en mysig restaurang
och beställde lite "primo platto" och naturligtvis lite parmesan att karva på.
Imorgon blir det att spendera lite tid på  kontoret men jag ska försöka komma ifrån vid fem tiden för att försöka gå i några av de små butikerna. Allt är super dyrt men att fönster shoppa är också roligt.
Buonanotte miei cari lettori
(Godnatt mina kära läsare, enligt goole ialla fall)

6 kommentarer:

  1. En aningens avis är man över dina jobbresor. Himmel skulle fylla bagaget med parmesan o balsamvinäger :D

    SvaraRadera
  2. men åh, jag vill också åka till Italien! :) EN vacker dag ska jag göra det..

    SvaraRadera
  3. Ojojoj, vad det ser härligt och gott ut.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Då säger jag Bongiorno! Är inte 100 på stavningen, läste italienska på gymnasiet och det är ju minst fem år sedan jag slutade där... ;)

    SvaraRadera
  5. Bodde du närmare så skulle du få mängder av svamp! Så snäll är även jag... :D

    Men fryst fisk?! Färsk fisk finns väl i mängder hos er... t o m vi kan köpa i vår lilla köping färsk fisk en gång i veckan. När vi inte fångar egen fisk vill säga... *gapskratt*

    Jess: 5 år sedan!?! Så du är ändå såå gammal, trodde det bara var knappa 3 år sedan *skrattar*

    SvaraRadera
  6. Underbara Italien! Tur man bor granne med det landet. kram towe.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina