3 mars 2010

I´m back!

Det har varit två tunga dagar på jobbet så bloggningen har fått ligga på is. Dessutom har förra veckans tempo tagit ut sin rätt mao har jag varit otroligt trött och världens huvudvärk. Två dagar i rad har sängen varit så skön och jag har lagt mig redan klockan halv tio. Fastän jag har sovit i minst nio timmar har huvudet varit som en betong klump på morgonen.
Men idag är det annat! Humöret är på topp igen och huvudvärken börjar försvinna. Idag har jag premiär använt min nya jeans klänning och det kändes super. Solen skiner ute och snön är mer eller mindre borta i vår trädgård. I förra veckan låg den i drivor men efter flera dagars regnande så har snön nästan rent av försvunnit = me like!
Dessutom har jag fått ett nytt jobb!!! Tjoho!!! Det kommer att gå fort nu eftersom jag slutar redan nästa fredag (12 mars) och påbörjar mitt nya redan måndagen därpå (15 mars). Det ska bli jätte spännande med lite nya utmaningar, resvägen blir bara halva tiden och på ett företag som jag känner sedan innan (Tetra Pak i Lund). Jag får då säga att detta är en lyckodag, eller hur?

Bild från www.tetrapak.com

9 kommentarer:

  1. Stort grattis!
    Så roligt och spännande med nytt jobb.

    Ang. böckerna så köper jag dem men hinner inte läsa i samma takt...tyvärr...Längtar dock till våren då det förhoppningsvis blir lugnare på skolfronten och jag kan ta med mig mina böcker ut i trädgården :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya jobbet! Vad spännande! Skönt att du känner dig pigg och glad igen! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Grattis! Spännande med nytt jobb :) Är väldigt avis på att du nästan är utan snö. Hos oss ligger den i drivor runt hela huset och omgivningar fast vi har sol med ruggig dagsmeja!

    SvaraRadera
  4. Grattis Cina!
    Va skönt att du är på hugget igen! Har ju saknat ditt bloggande....
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket för er glada tillrop! Tetra Pak är en arbetsplats som jag har varit på tidigare och nu styr bilen dit igen fast med en ny tjänst som Business Analyst (inom ekonomi området).

    Carin, det är super roligt att du läser min blogg frekvent. Det skapar ett beroende, visst är det konstigt!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till nya jobbet! Vad spännande!
    kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till jobbet!
    /Christina

    SvaraRadera
  8. Vad kul Cina. Hoppas du kommer att trivas på din "gamla" arbetsplats igen. En avstickare på ett annat ställe ger så mycket erfarenheter.
    Men så mycket tid som man lägger på sitt arbete så måste man trivas.
    Själv trivs jag för bra för att byta och det är lite synd ibland.
    STORT GRATTIS! kram & vi ses i kväll!

    SvaraRadera
  9. Wow!!! Grattis Carina! Bra jobbat! ;-)

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina