7 mars 2010

Söndag och vila

Det blev lite förvarings shopping igår på ILVA. Jag tänkte att färgglada korgar kunde göra sig i en tvättstuga som bara är svart och vit. Några hyllplan och några fler korgar så känner jag mig nöjd med förvaringen. Ibland blir jag förvånad över hur mycket prylar och småsaker som man har/behöver i ett hem. Men jag anser att alla saker måste ha sin egen plats annars går det inte att städa. Man flyttar bara runt sakerna till ett annat ställe. Har varje sak en egen plats så blir det bra ur både förvarings,- och städnings synpunkt.
Det blev även en svart gardin stång och ett tyg som skulle bli en gardin men som fick bli en duk i stället när jag kom hem. Det får bli en runda ner på Härliga Hem här i Staffanstorp och se ifall de har något annat som kan passa som gardin.
Lite då och lite då så blir man till slut klar!
 

7 kommentarer:

  1. Gillar också korgar till förvaring!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ordning och reda är melodin. Var sak på sin plats gör livet enklare helt klart men ibland faller allting av trötthet eller annat.
    Färgglatt kan säkert muntra upp en en tråkig tvättdag!
    Det närmar sig...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det ser verkligen jättemysigt ut!
    Bra smak!

    SvaraRadera
  4. Fräckt med alla glada färger!
    Snyggt hos andra, men inte hos mig!
    Duken blev ju cool!

    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  5. Vilken skillnad!
    Tänk vad lite färg kan göra :)

    SvaraRadera
  6. hej syrran. Din nya tvattstuga ser jatteglad ut med alla olika farger. Stor skillnad och frascht. jag vill ocksa ha en tvattstuga.
    Kram syrran kristina

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina