23 mars 2010

Stor, stor frustration

Emmas NO lärare är mer eller mindre aldrig där - alltid sjuk i en det ena och en det andra. I början har man förståelse men efter ett tag tröttnar man. Det går ut över eleverna när de alltid får ha vikare som inte har någon NO utbildning. Nu är jag så otroligt frustrerad så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag tillsammans med några andra föräldrar har varit i kontakt med läraren ett flertal gånger, elevernas mentor samt rektorn på skolan men det händer absolut ingenting. Det skickas en massa e-mail fram och tillbaka om utlovad utökad NO undervisning men den uteblir. Vad ska man som förälder göra? Jag känner mig helt maktlös och kan inte hjälpa Emma. Min NO kunskap är 25 år gammal och inget att hurra för. Emma känner en stor oro inför gymnasie studierna, att hon ska ha stora luckor i sin kunskap. När man kommer till gymnasiet förväntas man besitta en viss mängd kunskap och ligger man efter redan från början kan det bli rejält tufft att hänga med i undervisningen.
Jag säger bara F-N oxå!!!

2 kommentarer:

  1. Det är inte kul! Äldsta hade ett annat problem förra terminen då dom hade en vikarierande NO-lärare som undervisade mer ur åk 9 kurs än ur åk 8. Dom fick t o m prov på sådant som dom inte hade läst! Det är heller inte bra för resultatet på proven blev inte bra.
    Hoppas det löser sig! Bra initiativ att ni som föräldrar reagerar!

    SvaraRadera
  2. Jag känner någon som jag tror är ganska duktig i NO-ämnena.... :-)
    //Håbbe

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina