5 mars 2010

Underbart, två dagars ledigt

Det är fredag! Ibland kan jag undra varför man längtar så mycket till fredagarna? Har man ett så tråkigt jobb så när fredagen kommer är det bara så skönt att vara ledigt? I alla fall, nu är den här och helgen är ganska så lugn. Det blir nog lite fix i tvättstugan och så ska jag läsa i min bok. Jag är lite blassé på den för tillfället. Jag har läst tre Camilla Läckberg böcker på raken och är inne på den fjärde. Det känns som om jag behöver en paus från hennes skrivande. Tror kanske att jag ska ge mig på något av Åsa Larsson.
Ni som är mer inne i läs svängen, kan man välja vilken som eller man ska läsa dem i en speciell ordning?
Vad har ni för planer inför helgen?

3 kommentarer:

  1. I helgen ska jag bara vara :) Ska bli så skönt! Tror alla längtar till helgerna oavsett om man älskar sitt jobb eller inte.
    Ha en skööön fredag.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Jag läste den sista först, men jag tror det är bättre att läsa dem i ordning!
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror oxå de bästa är att läsa dem i ordning...
    Jag är en riktig bokmal och läser väldigt mycket av svenska författare. Jag är dock mer förtjust i Anna Jansson än Läckberg och Åsa L. Tycker mycket om självbiografier och även tragiska livsöden även om jag blir ledsen och måste få smälta det jag läst.
    Läste en av Ranelids böcker och den var mkt bra: till alla i himmelen och på jorden, den handlar om hans uppväxt och utspelar sig i Malmö.
    Ha en härlig helg! Jag ska till ishallen och kolla på syrrans son!
    Karm C

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina