14 mars 2010

Solen skiner

Jag har haft en lugn förmiddag. Krille och Anton är redan iväg på handboll och jag har läst tidningen i lugn och ro. Fastnade på alla artiklarna om Grekland och dess kris. Det har verkligen gått utför för landet. Jag lider med befolkningen och kommer följa utvecklingen med ett stort intresse för det påverkar oss i slutändan eftersom vi alla är med i EU. All disken står och väntar på mig i köket men det är inget jag stresar över. Jag har bloggat lite om recepten som jag bjöd på igår. Gå in i mitt skafferi och titta på smaskigheterna. Emma vaknade precis och kom med världens största leende på läpparna. Hon har blivit kallad till en match med Skånelaget F16 på onsdag i nästa vecka. De ska möta ett divison två lag. Superskoj! Det är hennes värld och hon satsar på fotbollen med hela sitt hjärta. En reflektion som gjorde igår var att det är bara två veckor kvar till påsk. Det känns om jag får börja planera lite inför det. Veckorna bara rinner iväg och vips så är det påsk! Jag älskar påsken. Det är en nystart och våren börjar komma. I år har vi verkligen längtat efter den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina