2 januari 2011

Strykdag

Morgonen inleddes med en god kopp kaffe på fastande mage. Kylen var tom och behövdes fyllas på med frukostmat så det fick bli "Brunch" istället. Stora Syster skulle träna med ett annat fotbolls lag idag så 2/4 av familjen försvann vid två tiden. Resten av min dag har bestått av att stryka och nu är alla högarna borta. Det är så skönt. Jag har en förmåga att skjuta det på framtiden men oftast hinner framtiden ifatt mig... Nu är jag trött på det! Alla juldukarna och alla mina kläder är nystrykna och TVn har varit min följeslagaren hela dagen. Jag inbillar mig att jag inte har några kläder som behövs strykas men det är helt FEL! Varje morgon när jag står och tittar i garderoben är där aldrig något att ta på mig. Men nu förstår jag det, allt är ostruket. Jag är väldigt nöjd med min arbets insats och framöver så blir det att stryka en dag i veckan så jag har något fint att sätta på mig. That´s a promise!!!

4 kommentarer:

  1. Även om du lyckas hålla ditt löfte - så åker du ändå på "stryk". Hi Hi!
    //Nettan

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!
    Själv stryker jag allt innan jag hänger innan det i garderoben, kan ju bli lite tillplattat när det hänger där men det bryr inte jag mig om.

    SvaraRadera
  3. Det där med att inte ha ngt att ha på sig känner jag igen ;-)
    Stryka kan ibland vara ganska så avkopplande, ha lite musik eller radio på så blir det trevligare =)

    Kram från bella

    SvaraRadera
  4. Duktigt, så usel på att stryka (bara skjortor när man ska till jobbet & fina tillfällen)
    Borde ta efter dej!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina