23 januari 2011

Kvällens rysare

Jag hatar när det som jag har planerat inte blir gjort. Det känns som om helgen bara springer förbi utan värde. Jag vill gå och lägga mig och kunna känna mig nöjd och pricka av på min lista. När jag tänker efter har jag ändå gjort en del men mycket av det som jag tänkte är fortfarande kvar på min lista. Hela tvättstugan är tömd på tvätt och allt är placerat i sina respektive garderober. Helgens renoveringsmål är uppfyllt men där har jag inte hjälpt till så mycket mer än att hålla när det behövs. Skjutsning fram och tillbaka av barn till sina respektive aktiviteter. Så egentligen behöver jag inte vara så frusterad. Men allt det roliga som jag ville göra får vara kvar på listan till nästa helg som tex, köpa ny kamera, handla ett par nya byxor. Det springer inte ifrån mig och det är bara att gilla läget.
Middag framför TV och kvällens handboll. En rysare mellan Sverige - Kroatien som tillslut fick ett lyckligt slut. Det såg illa ut ett tag men grabbarna boys ordnade upp allting!!!
Nästa vecka är en lite lugnare vecka på jobbet. Skönt!
Hur har er helg varit? Har ni fått gjort det ni hade tänkt er?

Nu är väggen och dörren på plats till garderoben. Nästa steg är invändigt i garderoben med allt vad det innebär (spackel, slipning, golvläggning m.m). Det kommer bli så ljust och fint. Att få bort denna gula tapeten och alla bruna detaljer har varit ett önskemål i flera år. Det är lätt att önska men det är svårare att få genomfört. Tiden är knapp!

3 kommentarer:

  1. Hittade hit från mammaxtre.
    Glädjeämnet en söndagkväll nu för tiden är ju Solsidan för oss. Vi skrattar så vi får ont i magen. LiseLotte

    SvaraRadera
  2. Hejsan - söt blogg! Den här helgen hade jag ingen mastodont lista, så jag kände mig ganska nöjd under söndagskvällen. Men det är många ggr man bara får vidarebefodra "att göra" sakerna till nästa helg och det känns alltid jobbigt men det beror oftast på dålig planering man tror att man ska hinna så mycket - men man näste ju få koppla av LITE också ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  3. Jag tycker aldrig jag hinner slappa tillräckligt mycket! ;)

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina