25 januari 2011

Inställd tjejmiddag

Kvällens planer gick i kras eftersom vår tjejmiddag blev inställd. Värdinnan hade fått förhinder och med så kort varsel är det svårt att flytta till en datum inom snar framtid. Tråkigt men ibland händer det! Men då kan jag ju se handbolls matchen mellan Sverige och Danmark istället, på TVn dock. Annars är det på fronten intet nytt. Vardagen rullar på i ett skönt tempo. Jag ska skriva lite planering inför helgen så att jag inte hamnar i samma situation som förra helgen.

Jag måste bara berätta en sak som hände mig igår. Vi ska som bekant åka till Kina och Peking till våren och jag är i fas att ansöka om visum. Jag hade några frågor om hur blanketten skulle fyllas i och ringde till Kinesiska konsulatet i Göteborg. De helt enkelt vägrade svara på mina frågor och sa att allt stod på deras hemsida. Den har jag kollat på men behövde ändå några förtydligande från dem men de la helt sonika på luren i örat på mig!!! Jag har hört från många att kineser är ett otrevligt folkslag men på svenskt territorium? Jag blev helt paff och satt kvar med luren i örat.
Jaja, då fyller jag i som jag tror och så får det bära eller brista.

1 kommentar:

  1. Vilken jädra "papp-kines"!!!
    Hoppas att det blev rätt!
    KIram
    //Nettan

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina