3 januari 2011

Då var det dax!

Idag var årets första arbetsdag och den gick smärtfritt. Lite lagom att göra och ingen stress. Känns som en bra start på året.
Nu börjar lite mer planering inför vår Kina resa i vår. Visum måste ordnas, vaccinationer ska genomföras, varsin ny kabinväska ska inhandlas och sist men absolut inte minst, en ny kamera ska köpas. Jag fick lite tips på jobbet om vilka som är bra och lagom stora. Flera stycken förespråkade Canon Eos men det behövs lite mer fack kunskap innan vi kan bestämma oss för vilken det ska bli. Ytterligare behövs ett bra objektiv. Det är mycket pengar så vi får se vad det blir.
Kvällen har fortlöpt i ett relativt högt tempo på Friskis Huset i Lund och ett Afro pass. Jag känner mig väldigt tramsig och det är tur att där inte finns några speglar för förmodligen ser jag urlöjlig ut. Middagsmaten för några dagar framåt har blivit inhandlad och även lite planering inför vår renovering har hunnits med. Nu har vi bestämt oss för att vi ska lägga nytt golv i vardagsrummet och med det kommer det även värme slingor. Det kommer bli en hektisk vinter. Nu är det dax för sängen!

3 kommentarer:

  1. Jag hade också känt mig tramsig, men alla gör ju samma sak! :)

    SvaraRadera
  2. Om ledaren hade släckt ner i lokalen hade vi nog känt oss mindre tramsiga.

    Är det dansmärkena från nyår som hjälpte till i beslutet att byta golv?
    (Kul hade vi i alla fall!)

    Afro kl.18.15 på söndag på Gerdahallen??
    //Nettan - alltid afrosugen!

    SvaraRadera
  3. Vännen, avvakta och köp kabinväskorna här istället. MYCKET billigare!!!!!

    // Vivi

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina