19 januari 2011

Murare på intåg

Vi som hade röjt ut allting från garderoben och placerat så fint i uterummet. Den lyckan varade i ungefär 1 vecka. Jag har nu ikväll fått reda på att imorgon kommer muraren och ska mura igen ett fönster som finns i vardagsrummet ut mot uterummet.
Jaha, det blir att flytta runt alla sakerna igen. Problemet är att det är fullt överallt och jag vet inte var jag ska ställa alla sakerna. Maken och Lille Bror är på handboll i Malmö och Stora Syster spelar fotboll så jag är "home alone" med all flytt röra!!! Puh!!! Det är bara och hugga i.
Väggen i uterummet ska muras igen, slammas och sedan vitmålas. På insidan kommer det att bli en hel vägg och mot den ska det stå en soffa. Det ska bli spännande och se hur det kommer se ut imorgon när jag kommer hem från jobbet. Tjoho, det rör sig framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina