22 januari 2011

Orörd helg framför mig

Lördagar, den bästa dagen i veckan! Jag älskar att stiga upp på lördagar och veta att jag har två långa dagar framför mig av ledighet. Dagens tempo går i lugnets tecken. Maken är på tippen och slänger en massa skräp, Stora Syster har sovit borta, Lille Bror tittar på TVn och jag sitter med datorn i knäet. Det är arbete i tvättstugan som gäller samt skjuts av Lille Bror till Malmö Arena. Han ska vara sk. knatte idag igen och idag är det inmarsch med de svenska killarna. Det blir en lång dag för honom, tre matcher. Det krävs en stor matsäck så att fxa det står också på schemat idag.
Renoveringen går framåt. Nu är tegelväggen på plats och den ska torka upp lite. På måndag kommer de igen och då ska den slammas. Garderoben är färdigreglad. Under helgen ska det komma upp en gipsvägg och dörren ska sättas i. Jag får nog snabba på och tänka ut hur jag vill att inredningen ska se ut för det bryr sig inte maken om. Jag får bestämma helt själv!!! :-)

1 kommentar:

  1. Härligt med två lediga dagar. Här är det fullrulle ochimorgon blir det att åka iväg på jobb.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina