28 januari 2011

Dagens dilemma

Det blev en kort dag på jobbet idag. Lille Bror hade världens huvudvärk på morgonen och han fick bli hemma från skolan. Jag kände att jag inte ville lämna honom hemma själv hela långa dagen vilket gjorde att min arbetsdag slutade redan efter lunch. När jag väl kom hem hade Lille Bror sovit nästan hela förmiddagen och då kändes det inte så farligt för mig av att ha lämnat honom själv. Det där dåliga samvetet över att inte räcka till hänger över mig hela tiden. Han är trots allt bara 10 år och att lämna honom själv med världens huvudvärk känns inte bra för mig som mamma. Jag vet om att han är ordentlig och ringer och frågar om allt innan han gör något men ändå vill jag inte lämna honom själv när han är dålig.

Efter lunchen kände han sig mycket bättre, tack å lov eftersom han skulle vara knatte på Sveriges semifinal och det ville han för allt guld i världen inte missa. Sen är det de här med att göra något "skoj" när man inte har varit i skolan. Jag är av den åsikten att har man inte varit i skolan får man stanna hemma från allt skoj. Men ibland får man se genom fingrarna för sina egna regler. Att vara knatte när Sverige spelar semifinal i handboll händer bara en gång i livet och man kan ju faktiskt känna sig bättre under dagens gång. Så fick det bli! Skjuts av honom till Malmö Arena och sedan direkt till Entré. Jag hann med att shoppa lite smink innan det var dax för sammandrabbningen på O´Learys, handboll på storbilds TV. Hur var er fredag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina