20 januari 2011

Mördarpass

Då var denna arbetsdag avslutad och så även ett mördarpass! Styrkepass med Johan i jobbets gympahall och det är ett pass som kan få den bäste att kollapsa. Idag var det cirkelträning och jag måste säga att han kör verkligen musten ur oss!!! Alla är helt färdiga. Men jag får trösta mig med att det blir bättre. Allt är bättre än inget för även om jag "fuskar" så är det bättre att göra lite än att sitta i soffan och titta på handboll...
Nu är det handling som står på schemat. Kaffet är slut och så även Oboyen. Det är utfärdat katastrof larm av barnen!!!
Men våra hantverkare har gjort ett bra jobb idag. Innerväggen är klar och halva väggen i uterummet är teglat. En dag till och sen är det värsta gjort. Men som de skitar ner. Hela nedervåningen var nerskitad med murbruk och smuts så min käre make har storstädat allt. Det var rent och fint när jag kom hem från träningen! Är det inte kanon så säg!!!
I uterummet har de hunnit med ungefär hälften och inne i vardagsrummet är det klart från hantverkarnas sida. Maken ska ta vid på insidan nu. Men utsidan ska hantverkarna färdigställa. Det ska slammas och sedan vitmålas. Men... de får göra om lite av det som de redan har murat upp eftersom det har "hängt" sig och så vill inte jag ha det. Det kan tyckas petigt men vi betalar för det och då vill jag att det ska bli bra gjort.

2 kommentarer:

  1. Det kommer att blir så bra när det är klart!

    SvaraRadera
  2. Vilken superman du har som hade fixat detta. Hoppas att du kommer ha världens träningsvärk imorgon.
    Kram

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina