21 januari 2011

Fredagkväll

På fredagkvällar är Stora Syster sällan hemma och Maken och Lille Bror är iväg på handboll mellan fem och åtta.
Vad brukar jag göra då? Jo, titta på TVn, surfa på nätet och laga mat. Det är skönt att koppla av efter en lång veckas arbete men jag är trött och slumrar oftast till i soffan. Min man brukar säga att han känner ingen som behöver så mycket sömn som jag. Det är buffel och båg för han somnar också i soffan. Normal svensk fredag kväll! Men nu tänker jag ändra på det. För att bli piggare tänker jag börja spinna på fredagkvällar mellan 17.30-18.15 och premiären var idag. SVINJOBBIGT!!! Men det kommer bli bättre.
Jag hann hem och duscha och laga middag, precis i lagom tid. Lille Bror hade bestämt middagen, ett recept som han hade hittat på nätet!!! Det är till att vara kreativ i 10-års åldern, att leta middagsmat på nätet! Träningen gjorde effekt för jag somnade inte i soffan. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina