12 januari 2011

Mission completed

Nu är det färdig städat på Lille Brors rum. Jag känner mig så nöjd med mitt dagsverke. Alla skåp och lådor är genomgångna och vi har tillsammans slängt det som är trasigt och gamla saker som är utslitna. Men här finns tre stora papperskassar med leksaker som lille Axel ska få. Det finns allt i från Spider Man saker till en jätte stor Flexi Trax bana. Det är utlastat i bilen och till helgen är det planerat en liten trip till honom. Han kommer bli storm förtjust, julafton på nytt igen! Jag tycker det är mycket bättre att skänka bort leksakerna till någon som kommer ha användning för dem än att slänga dem.


En annan sak som jag är nöjd med är min ljusstake. Se vilket vackert ljus den sprider. I stort sett varje dag under den mörka årstiden tänder jag ljus inomhus. Det är en enormt vacker ljuskälla att ha levande ljus och det lyser upp och gör det så mysigt. Det blir många turer till IKEA och handla ljus men jag kallar det för vardagslyx! Nu är det läggdax och kudden kallar!

1 kommentar:

  1. Hej Cina,
    Du är så flitig! Visst är det skönt när man har gjort en rejäl rensning...
    Är det en Ernst-ljusstake?
    Jag har två sådana och njuter varje gång jag tänder dem!
    Kram på dig gumman

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina