31 mars 2011

Snabbvisit i sommaren

Mina två dagar i Italienska Modena susade snabbt förbi. Jag lämnade ett kallt och ruggigt Sverige och anlände i ett sommar varmt Italien. Trots två långa dagar av jobb, först halv sju på kvällarna var vi klara, hann jag njuta av sommar värmen (25 grader). Det går fort att vänja sig, det ska gudarna veta. Onsdagkvällen var jag ute och strosade i stadskärnan av Modena, åt en gudomligt god Tortellino med ricotta ostsås, stannade till och tog en espresso. Allt detta i endast en kofta, helt underbart. Det blev en relativt tidigt kväll, tröttheten tog överhand. Tidig morgon, flygtur och en intensiv arbetsdag tog ut sin rätt och klockan tio på kvällen släckte jag lampan och sov gott till nästa morgon. Torsdagen svepte förbi i raskt tempo och vi avnjöt lunchen utomhus. Efter två intensvia dagar var det dax att bege sig hemåt igen. Jag kände mig nöjd med dagarna och jag hade levererat det som förväntades av mig och jag var nöjd när jag klev planet strax innan midnatt och tog taxi hem, fastän det var endast 6 plus grader och småregnigt.
Sul ricongiungimento Modena!

1 kommentar:

  1. Åh så underbart! Hoppas att du tog med dig lite värme hem.

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina