27 mars 2011

Vårfint i krukorna

Imorse blev det en lååång morgon och helt plötsligt var klockan elva. Nja, det var ju faktiskt en effekt av sommar tiden. Men innan jag var färdig med morgonbestyren så hade tiden flugit iväg. Dagens mission var att köpa vår blommor och plantera dem i alla mina krukor. Bagaget på bilen blev fyllt och hemåt i all hast. Nu ska det fixas och donas!


Det blev lite av varje - bl.a. penséer, julrosor, murgröna. Krukorna är tvättade och har fått ny fin jord och jag blev "nästan" klar. Jag fick göra avbrott för att köra och hämta Stora Syster på Sturup efter Skånelagets tripp till Norrland och semifinalen i Cup Kommunal. De lyckades vinna matchen med 0-3 och nu är det finalen som står på spel men inte förrän i juni. Hon var lycklig och glad och hon hade haft en trevlig resa. Vi fikade med goda våffor innan jag fortsatte ut i trädgården och för att försöka tukta gräsmattan lite. Den har verkligen fått stryk i vinter och är helt vit och konstig, en slags snömögel som ligger som en tjock matta över gräset.


Det är mycket kvar i trädgården innan den är rustad och fin inför våren och den stundande grillsäsongen. Det är en befrielse att få lov att vara ute och jobba med kroppen för gudarna ska veta att det är jobbigt med trädgårdsarbete, gräva och räfsa får minnsan upp pulsen. Det är några helger till innan allt är överstädat och sen ska jag njuta och sitta och titta. Vilken tur att vi inte har så stor trädgård!

5 kommentarer:

  1. Vad härligt att få börja fixa i trädgården, än har vi en del snö kvar så jag får nog vänta LITE till.
    Kram F

    SvaraRadera
  2. Visst är det gott att få påta lite i jorden igen. Inspiration är på ingång.
    Kul för dottern att vara delaktig i vinst med Skånelaget.
    Stort Grattis.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt att få vårfixa!

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina arrangemang du gjort! Här är för tidigt med penseer men jag har köpt en kruka med påskliljor som jag tar ut och in. ;-) I dag har vi ett riktigt "skit väder" Snöööööööö! Har fått smak på våren och vill att den ska fortsätta!

    Ha en fortsatt skön vecka!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  5. Åhh vad fina arrangemang, jag vill med plantera nu... känns som det är dags!

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina