13 mars 2011

Canon EOS 500D


Idag har vi varit och handlat en ny kamera. Det blev en Canon EOS 500D och ett extra objektiv, Tamron med skärpa upp till 300. Så nu har jag skaffat mig ny kvälls lektyr. Det finns många finesser och alla dessa vill jag lära mig så att jag kan utnyttja kamera fullt ut. Jag har under många år varit intresserad av att fotografera så det kanske kommer bli en ny hobby, att lära sig att skapa intressanta och vackra bilder. Barnen är eld och lågor och just nu fotograferar de allt som de kommer över.

7 kommentarer:

  1. Åh vad skoj med en ny kamera.

    Sv: tror att stövlarna finns i vuxenstorlek.

    SvaraRadera
  2. Då ser vi fram emot en massa bilder!

    SvaraRadera
  3. Åh jag blir så glad o på gott humör när jag läser din blogg! Och imponeras ständigt över hur mycket du har att berätta
    Kram carin

    SvaraRadera
  4. Carin, jag blir lika glad och på gott humör när jag läser din kommentar. Det är så roligt att jag kan glädja någon med min triviala vardagsbestyr.
    Vi får ta den där fikan snart, när vi kommer hem från Peking!
    Kram till dig. Hoppas ni hade en skön semester.

    SvaraRadera
  5. Vad roligt. Vi har köpt två nya kameror det sista året men jag är inte riktigt nöjd. Vill ha en mer avancerad men som man ändå kan lita på.
    Ser fram emot dina framsteg med tjusiga bilder.
    Och om du kan rekommendera den till en ivrig person som jag!
    Kram & lycka till!
    Monica

    SvaraRadera
  6. Grattis till dina nya "lek kamrat". Vet att du kommer att ha mycket roligt med den och även förgylla andra med fina bilder.

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera
  7. Nu blir jag lite avis, så småningom ska jag också lyxa till det med en kamera m extra objektiv. Nu har jag bara en Canon sytemkamera :(
    Vad bra att det blev en ny kamera nu innan resan.

    Kram F

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina