22 mars 2011

Wunderbar!


När temperaturen stiger upp mot 15 graders strecket blir jag som en kalv på grönbete, helt stollig. Det var nästan för varmt med kappa idag så den fick hänga lite löst och ledigt över armen. Det blev en kort arbetsdag på min ordinare arbetsplats idag för Lille Bror skulle till tandläkaren och efter det besöket fortsatte jag min arbetsdag i vårt uterum. Det var nästan för varmt att sitta där med stängda dörrar, över 25 grader. Men vilken underbar känsla det var! Att känna värmen stråla mot mig och kunna sitta där och arbeta i lugn och ro med en god kopp kaffe. Wunderbar! Våren är här med allt vad det innebär, blommor i trädgården, ljuset kommer igen, man träffar sina grannar igen och alla är piggare, även jag.

6 kommentarer:

  1. Härligt de låter, har inte kännt så mycket av våren idag, har mest suttit instängd på jobbet, hoppas de är fint i morgon för då är jag ledig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart. Jag måste ta allergispruta snart men det är helt ok bara våren kommer.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag upptäckte också vårsolen - via mina vrålsmutsiga fönster!
    Ups!Ett säkert vårtecken!
    //Nettan

    SvaraRadera
  4. Det är just vid denna tid som jag blir så där avis på er där nere... Värmen o den tidiga blomningen.

    Men snart så, snart är värmen även här. Det har börjat spira i rabatter. T o m gräsmattan är synlig *skrattar*.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Kan inte annat än hålla med, igår var en otroligt underbar vårdag och man blir bara så glad :)

    Kram F

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med vår och värme? Man spritter i hela kroppen!
    Ha en fortsatt skön vecka!

    Kram Eva-Lis & Zaga

    SvaraRadera

Ha en fortsatt bra dag och sköt om dig.
Sträva inte framåt hela tiden utan lev i nuet!
Tänk att alla dessa dagar som går det är det som kallas livet.
Kram
Carina